سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :6
کل بازدید :42160
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/1/10
7:27 ع

گردشگری یا جهانگردی به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود.

واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط به مسافران طبقه اشراف پیوستند. از زمانی که مردم جامعه داراتر شده و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن و بدیهی شد که مردم طبقات پائین و متوسط جامعه که شغل ثابتی داشتند در سلامت و با اندوخته‌ و پس اندازی کافی بازنشسته شوند.

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ با طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص: برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری دیگر. آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت .

گردشگری سازمان یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است. بخش عمده اقتصاد ملی به شدت به توریسم غیر وابسته استادامه مطلب...

  

بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا ، جشن سال نوی چینی (chinese new year) که یکی از بزرگترین جشن های سالانه ی چین است را به نمایش برگزار می کنند. برخی از این شهرها ادعا دارند که این جشن راحتی از مراسم اصلی نیز بهتر احرا می کنند. شهر پکن موفق بوده است تا بسیاری از جشنواره های سنتی خود را در طول سال های حکومت کمونیستی حفظ کنند.

از مهمترین این جشنواره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جشن سال نوی چینی، ژانویه-فوریه
  • جشن فانوس ها ، ژانویه
  • روز رفت و روب مقابر، آوریل
  • جشنواره قایق اژدها، ژوئن

جشنواره ماه شب چهارده، سپتامبر


  
  
<      1   2   3      >